U bevindt zich hier : Home Veelgestelde vragen Andere vragen

Wat moet ik doen indien er een officieel document ingevuld moet worden?

Gelieve alle documenten die moeten worden ingevuld door de arts mee te nemen naar de consultatie. Informeer bij jouw werkgever of je een formulier van arbeidsongeschiktheid moet laten invullen (meestal bij werkloosheid, arbeiders en langdurige ziekten). Sommige documenten kunnen ook worden binnengebracht bij het onthaal (vraag dit even telefonisch na). De secretaresse bezorgt het document aan de betrokken huisarts en 24 uur later kan dit opgehaald worden in de praktijk.

 

Waarom vraagt de secretaresse naar de reden van mijn consultatie?

Wanneer de secretaresse vraagt naar de reden van de consultatie gebeurt dit in naam van de arts. Dit om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Daarnaast kan de arts zich zo ook beter voorbereiden op de afspraak en kan er het nodige materiaal worden klaargelegd. De secretaresse is (net als de huisarts) gebonden aan beroepsgeheim en gaat vertrouwelijk om met deze informatie.

 

Nieuwe patiënt worden?

Om de kwaliteit van onze zorg te kunnen blijven garanderen en om de wachttijd voor de patiënten te beperken kunnen wij geen nieuwe patiënten in onze praktijk opnemen. enkel patiënten wiens dossier reeds (elektronisch of op papier) in de praktijk aanwezig is of patiënten waarvan gezinsleden reeds in deze praktijk geholpen worden kunnen bij ons terecht.

 

Wat is een GMD?

Een Globaal Medisch Dossier (GMD) bundelt al jouw medische gegevens, zowel die van de huisarts, specialist, het ziekenhuis als van andere zorgverleners. Met een GMD ben je zeker dat jouw medische gegevens goed beheerd worden. Uw medische informatie wordt in uw persoonlijk dossier bij uw huisarts verzameld.

Wat zijn de voordelen van een GMD?
  • Je betaalt 30% minder remgeld voor een raadpleging. Bij 75-plussers of chronisch zieken geldt dit ook voor een huisbezoek. 
  • Je krijgt het surplus van een avondraadpleging (18 tot 21 uur) terugbetaald. 
  • Jouw huisarts heeft het recht om documenten bij andere zorgverleners op te vragen. 
  • Door het samenbrengen van alle gegevens krijgt uw huisarts een completer overzicht. Hij heeft een beter inzicht in uw ziektegeschiedenis en kan u beter opvolgen.

 

Hoe raadpleeg ik mijn vaccinatiegegevens?

Indien je 'geïnformeerde toestemming' hebt geregistreerd, kan je jouw vaccinatiegegevens zelf raadplegen.
Deze gegevens kan je raadplegen via het programma 'Patient Health Viewer' dat werd gemaakt door de ziekenfondsen.
Patient Health Viewer kan je downloaden op de website van jouw ziekenfonds:

 

 

Antwoord niet gevonden? Je kan ons elke werkdag bereiken tussen 08u00 - 12u00 en 13u00 - 19u00 op het nummer 089 86 35 01. Je kan ons ook een vraag sturen via het vragenformulier of e-mail info@ygeia.be

 

 

 

 

24/5 namiddag gesloten & dr. Piet Schurgers afwezig 24 + 25/5

  Op donderdag 24 mei zijn wij gesloten vanaf 13u00. Patiënten die een afspraak hebben bij de psychologen of de logopediste kunnen langs de achteringang binnen.  Op donderdag 24 en vrijdag 25 mei is dr. Piet Schurgers …

Lees verder

GRATIS inhaalvaccin tegen mazelen

Mazelen is een erg besmettelijk "kinderziekte". Je herkent ze door de typische huiduitslag in combinatie met hoge koorts. De ziekte verdwijnt vaak even spontaan als dat ze is opgekomen, echter in 1/1000 gevallen krijgt de patiënt een …

Lees verder