U bevindt zich hier : Home Veelgestelde vragen

Waar kan ik voorschriften aanvragen?

Herhaalvoorschriften kan je online, in de praktijk of telefonisch aanvragen.
Voor meer informatie: klik hier

Wanneer kan ik de arts spreken?

Medische vragen die niet door de verpleegkundige en/of secretaresse beantwoord kunnen worden, kunnen door jouw huisarts beantwoord worden tijdens zijn telefonisch consultmoment. De belmomenten kan je hier terugvinden.

Wat te doen indien er een officieel document ingevuld moet worden?

Indien je een vertrouwelijk document, een medisch attest t.b.v. de werkgever nodig hebt, dan kan dit formulier afgegeven worden aan de secretaresse aan de balie. Zij bezorgt het document aan de betrokken huisarts en 24 uur later kan dit opgehaald worden in de praktijk.

Welke onderzoeken kan ik laten uitvoeren door de verpleegkundige?

De verpleegkundige neemt enkele taken over van jouw huisarts zodat de arts meer tijd voor jou kan vrijmaken tijdens de consultatie.
Alle handelingen die door de verpleegkundige worden uitgevoerd zijn bovendien gratis voor de patiënt.
De verpleegkundige staat in voor volgende taken:

  • Bloedname: jaarlijkse controle, zwangerschap, diabetes, cholesterol, soa's,..
  • Bloeddruk meten
  • ECG (hartfilmpje)
  • Cryotherapie: wratten verwijderen door middel van bevriezing
  • Vaccinaties en injecties: kinderen en volwassenen
  • Hechtingen verwijderen 
  • Spirometrie (longfunctie of longcapaciteit meten)
  • Wondzorg
  • Pre-operatief onderzoek: bloedname en ECG (hartfilmpje)
  • Hypertensie opvolgen (hoge bloeddruk)
  • iGMD: preventieve gezondheidscheck-up (medisch dossier op punt stellen)
  • Suikertest: zwangerschapsdiabetes controleren
  • PAC (poortkatheter)
  • Begeleiding en opvolging: diabetes, rookstop, hypertensie,..

Waarom vraagt de secretaresse naar de reden van mijn consultatie?

Wanneer de secretaresse vraagt naar de reden van de consultatie gebeurt dit in naam van de arts. Dit om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Daarnaast kan de arts zich zo ook beter voorbereiden op de afspraak en kan er het nodige materiaal worden klaargelegd. De secretaresse is (net als de huisarts) gebonden aan beroepsgeheim en gaat vertrouwelijk om met deze informatie..

Waar kan ik betrouwbare medische informatie terugvinden?

Wij raden volgende informatieve website aan: Thuisarts & Gezondheid en Wetenschap
V
oor meer bronnen kan je altijd de medische info en patiëntenfolders raadplegen op onze website.

 

De Corona epidemie breidt uit!

We moeten onze werkwijze dan ook dagelijks bijsturen.   Vanaf maandag 23 maart is de online agenda niet meer actief. Jullie BELLEN steeds om een afspraak te maken.Het doel is om de luchtweginfecties gescheiden te houden van de andere …

Lees verder

De Corona epidemie is een feit!

Heb je last van je LUCHTWEGEN (hoesten, keelpijn, verkouden) met of zonder koorts? Dan vragen we je TELEFONISCH contact op te nemen met de praktijk. Het team zal dan overleggen hoe je verder geholpen wordt: De arts belt je terug onder de vorm …

Lees verder